Agencja badań statystycznych

Badania opinii pacjentów

Posted on | December 7, 2015 | No Comments

Większość firm posiada swoją strategię działania, której zadaniem jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w działającej branży. Badania satysfakcji pacjentów przeprowadzane są także przez zainteresowane szpitale. Dzięki tym badaniom możliwe staje się dotarcie do większej liczby kontrahentów oraz przekonanie do placówki niezadowolonych jak dotąd pacjentów. Dobrze, jeśli tego typu badanie zostaje zlecone do przeprowadzenia firmie zewnętrznej, która na co dzień zajmuje się badaniami. Wpływa to na obiektywność, rzetelność i fachowość przeprowadzonych wyników, a następnie na otrzymane wnioski. Aby szpital funkcjonował poprawniej i wiedział czego oczekują jego pacjenci, przeprowadza się badania opinii pacjentów. W tym celu przeprowadzana jest ankietyzacja pacjentów, a w owych ankietach pacjentów pytania dotykają sfery życzliwości, zaangażowania personelu, czystości w szpitalu oraz wielu innych, nierzadko drażliwych pytań. Badania ankietowe pacjentów powinny przebiegać według wcześniej przygotowanego planu, czyli powinny być prowadzone w systematyczny sposób. Głównym celem przeprowadzanych badań pacjentów szpitala powinno być ciągłe usprawnianie, udoskonalanie i podnoszenie jakości usług, co przekłada się na sprawniejsze funkcjonowanie szpitala. Otrzymywane dane z badań są zestawiane w zbiorcze zestawienia, które następnie przedstawiają opinię pacjentów o różnych obszarach funkcjonowania szpitala. Warto zapamiętać, że badania ankietowe pacjentów szpitala służą do ciągłego pchania szpitala do rozwoju, a nie jak mylnie się sądzi, iż prowadzi się je w celu podważania kompetencji pracowników. Otrzymywane wyniki nie są jednak gotowym narzędziem zmiany, służą one pomocą w znalezieniu odpowiedniej drogi rozwoju. Najważniejszym elementem badań jest zaangażowanie całego personelu medycznego w procesy modyfikacji, budowania, usprawniania codziennej pracy z pacjentami.

Proces konceptualizacji badawczej zawiera dobór odpowiednich metod i technik w celu sprawnego przeprowadzenia ów badań. Warto zwrócić uwagę, na wybór jednej bądź dwóch metod i na nich oprzeć swoje badania, gdyż zbyt duża liczba może spowodować pewien dyskomfort. Wśród dostępnych metod badawczych wyróżnia się jakościowe: indywidualne wywiady pogłębione (IDI), zogniskowane wywiady grupowe (FGI), Tajemniczy klient (Mystery Client/Shopping). Do metod ilościowych zalicza się: tradycyjne ankiety papierowe (PAPI), badania telefoniczne (CATI), badania wspomagane komputerowo (CAPI), ankiety internetowe (CAWI). W skrócie, ankietyzacja pacjentów dostarcza kluczowych informacji na dany temat.

Bardzo często ludzie tworzą swoje wyobrażenia i opinię na dany temat korzystając głównie z opinii innych ludzi, co niewątpliwie jest kolejnym powodem, aby przeprowadzać ankietyzację pacjentów, w celu zmiany wizerunku szpitala. Dobre opinie wpływają pozytywnie na PR placówki, a dzięki temu wzrasta wskaźnik rekomendacji netto. Badania satysfakcji informują również o mocnych i słabych stronach szpitala.

Branża zaspokajająca podstawowe potrzeby konsumentów

Posted on | November 27, 2015 | No Comments

Do branży produktów codziennego użytku, zaspokajających podstawowe potrzeby oraz szybkozbywalnych zaliczyć można: wyroby tytoniowe, alkohol, artykuły spożywcze, kosmetyki i wiele innych. Owa branża charakteryzuje się z jednej strony bardzo wysoką konkurencją, a z drugiej – dużą liczbą klientów. Produkty szybkozbywalne czy codziennego użytku produkowane są masowo, tym samym koszty produkcji są stosunkowo niskie, lecz na półce sklepowej można znaleźć wiele marek tych samych produktów. Wejście na rynek nie jest łatwe, co więcej, konkurencja sprawnie utrudnia start, dlatego ponosi się ogromne koszty marketingowe w celu przebicia się. Ważne jest, aby dobrze rozreklamować produkt, ale także całą firmę, by odnieść sukces w branży FMCG. Stąd potrzeba badania marketingowe dla branży FMCG.

Tempo życia z roku na rok się zwiększa. Taka sama sytuacja dotyczy oczekiwań konsumentów. Cena nie gra już najważniejszej roli podczas wyboru produktu. Promocja czy udoskonalone usługi również nie mają decydującego wpływu na wybór konsumenta. Nie należy mylnie tego rozumieć, owe czynniki są ważne, lecz nie najważniejsze. Każdy z osobna nie odniesie sukcesu, lecz połączone i sprytnie przedstawione gwarantują sukces. Najważniejszym elementem procesu zakupu jest zadowolony klient. Poznanie jego opinii jest równie ważne, gdyż dzięki niej można ciągle udoskonalać produkty, ale także metody sprzedaży.

Badania

Obecnie wysoki poziom obsługi oraz wartości dodane wiążące się z dodatkowymi usługami są najbardziej oczekiwanymi i pożądanymi opcjami. Bardzo często zdarza się, że o wyborze danego produktu decydują najmniejsze szczegóły. Aby wiedzieć o jakie szczegóły chodzi oraz jakie są główne oczekiwania klientów, przeprowadza się badania marketingowe FMCG oraz badania rynku branży FMCG. Owe badania nie tylko pozwalają na poznanie opinii klienta, lecz także wychwytują moce strony firmy oraz szanse jakie może ona wykorzystać.

Aby badania przeprowadzić w rzetelny sposób, wykorzystuje się do tego metody i techniki badawcze. Dzieli się je na jakościowe oraz ilościowe. Najlepiej, jeśli owe badania przeprowadzają wykwalifikowane firmy zewnętrzne, które to w swych działaniach starają się być jak najbardziej transparentne i obiektywne, aby nie wpływać na otrzymywane wyniki. Tylko wtedy otrzymane wyniki pozwolą na podejmowanie odpowiednich decyzji dotyczących wejścia na rynek, bądź rozwoju działającej firmany rynku. Dzięki temu firma zaspokoi oczekiwania swoich klientów.

« go backkeep looking »
  • O nas

    Agencja badawcza ComercialUnion to przede wszystkim szerzenie informacji na temat badań statystycznych, marketingowych, czy też badań fokusowych i sondaży. Staramy się w każdym tekście na łamach niniejszego portalu przedstawić jak najlepiej poszczególne aspekty badawcze. Na wielką uwagę zasługuje tutaj współpraca przy tworzeniu serwisu pracowników agencji badawcze BIOSTAT, z którą serdecznie dziękujemy
  • Recent Comments