Badania na rynku medycznym
Posted on | December 22, 2015 | No Comments
W obecnych czasach, jedna z gałęzi gospodarki rozwija się w imponującym tempie, mianowicie chodzi o rynek medyczny i farmaceutyczny. Tylko innowacyjne rozwiązania zapewniają tak szybki rozwój branży. Chodzi tutaj nie tylko o unowocześnianie produkcji, ale także o lepsze działania związane z zaspokajaniem oczekiwań klientów. Wsparcie badawcze i informacyjne jest niezwykle ważne, by rozwój firmy był możliwy. Rynek medyczny nieustannie poddawany jest zmianom, które związane są z działaniami konkurencyjnych firm, uwarunkowaniami prawnymi oraz wszelkimi tendencjami, wiążącymi się z owymi działaniami. W tym celu przeprowadzane są badania rynku medycznego, które służą do analizy aktualnej sytuacji na rynku oraz otrzymania cennych i rzetelnych danych, które umożliwią sprawniejszy rozwój przedsiębiorstwa, jak i osiągnięcie postawionych celów. Lepiej jest, jeśli realizacją całego badania zajmie się zewnętrzna firma, posiadająca zespół wykwalifikowanych badaczy. Wybierając ową firmę, warto przyjrzeć się dokładniej jej dorobkowi, który powinien zawierać zrealizowane podobne projekty. Dzięki temu, zmniejsza się prawdopodobieństwo popełnienia błędów, a zwiększa się obiektywizm wyników. Badania epidemiologiczne, obserwacyjne i marketingowe to obszary, które obejmują badania rynku medycznego. Warto co jakiś czas powtarzać badania, aby rozeznać się w aktualnej sytuacji rynkowej i porównać ją z dawnymi danymi.
Do kogo skierować badanie?
Zakres badań rynku medycznego jest stosunkowo szeroki. Swoją działalnością obejmuje funkcjonowanie aptek, analizę leków (na receptę i bez recepty) oraz analizę sprzętu medycznego. Grupa, do której skierowane jest badanie rynku to prócz lekarzy i pacjentów, pielęgniarki, farmaceuci, czyli cały personel medyczny, bądź przedstawiciele, którzy w jakimś stopniu związani są w bezpośredni sposób z medyczną branżą. Opinia badanych na dany temat, jest fundamentalnym źródłem tworzenia strategii działania firmy.
Zbieranie danych, ich analiza i generowanie wniosków
Aby badania rynku farmaceutycznego i medycznego były przeprowadzone w odpowiedni sposób, trzeba stworzyć im należyty grunt. Owym podłożem/gruntem jest konceptualizacja, a konkretniej – utworzenie zarysu koncepcji badania, której celem jest udzielenie rzetelnych odpowiedzi, związanych z podstawą procesu tworzenia, np. co i jak badać? Kiedy zostanie dokładnie określony obszar badawczy, przechodzi się do etapu, w którym wybrane zostaną metody i techniki badawcze, jak również skonstruowane będzie narzędzie zbierania danych. Kolejnym etapem konceptualizacji, jest dokładna analiza zebranego i zastanego materiału przez wykwalifikowanych badaczy. Ważnym elementem jest stworzenie wniosków i rekomendacji w taki sposób, by były użyteczne na dalszych etapach wdrażania zmian. Warto przy tym zauważyć, że wnioski, nie stanowią same w sobie zmiany. Wszystkie osoby związane z firmą muszą zaakceptować chęć zmiany, by można ją było wprowadzać.
Tags: badania > badania epidemiologiczne > badania obserwacyjne > badania rynku farmaceutycznego > badania rynku medycznego > badania sektora healthcare > badanie rynku farmaceutycznego > badanie rynku medycznego > Biostat > branża farmaceutyczna > branża medyczna > eCRF > eCRF.biz > eCRF.biz.pl > farmacja > healthcare > OTC > Rx > rynek farmaceutyczny > rynek medyczny
A smart tool for companies
Posted on | December 15, 2015 | No Comments
There is one particular industry, which is worth billions of dollars, although people does not know about it. Additionally it is so strange, because everybody has a contact with it. This industry is so bug, that sometimes, in developed countries its share in gross domestic product is bigger than GPD of developing countries. We buy and use its product each day. A name of this industry is FMCG (Fast Moving Consumer Goods) or CPG (Consumer Packaged Goods). The first name means that products of this industry very quick fly off the shelves. And you know them, for example items for: cleaning, personal hygiene, food, household, laundry, medicines, personal care, paper. You can find them in pharmacies, groceries, drugstores, liquor stores, toiletries. Everybody can name some of its brands: Unilever, L’Oreal, Walkers, Procter & Gamble, Coca-Cola, PepsiCo, Heinz, Kraft, General Mills, Johnson & Johnson, Nestle, Wal-Mart, Henkel. Some of them are gigantic. Some of them have been on the market for decades. But they are flexible and take advantage of changing consumer trends. They do many growth initiatives, which are shaping these industry. And every one of this very well known corporations, conduct market research Poland.
How to use this tool
It is obvious, that such a competitive sector, as FMCG, presents its companies with great challenges. It is characterized by high level of competitiveness, and that is the reason why it is smart to conduct properly market survey Poland. Customers may be loyal, but companies from the market have tools for encourage potential customers to change their habits. For example, the company may offer a new package, a new dose, lower price, better taste, better sales channels. Marketing surveys can help in every of this points. Essential is a decision about what to study, when and on which target group. Then, the company should chose market research company to conduct the survey. Analytics from this agency help company with questionnaires and scenarios of interviews.
Which way, exactly
Sometimes it is better to conduct a small survey, and sometimes it is necessary to do a big one. Everything depends on what clients want to study, when and on which target group. Another thing is the method and technique of the survey. The company has especially a wide range of techniques. For example: CAWI (online questionnaire), CAPI (computer assisted personal interview), CATI (telephone interview), PAPI (traditional personal interview), IDI (individual in-depth interview), FGI (group interview), case studies, SWOT, mystery client/shopping, desk research. You can choose one of them, or – better – at least two of them, one from quantitative research and another one from qualitative research, depending on research projects needs.
Tags: CAPI > CATI > CAWI > FMCG > FMCG marketing research > FMCG marketing research Poland > FMCG Poland > FMCG research > FMCG research Poland > FMCG surveys > FMCG surveys Poland > market research > market research in poland > market research poland > market survey > market surveys > market surveys in poland > market surveys poland > marketing research > marketing research in poland > marketing research poland > marketing surveys > marketing surveys in poland > marketing surveys poland > Mystery Client > Mystery Shopping > poland market research > poland marketing research > polish market research > polish marketing research